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¿La oración sirve o no a los enfermos?

MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Dijousmercat | Mensajes: 10028 | Mega Usuario Mega Usuario

ORAR, si puede influir, y mucho, en la recuperación o sanación de las personas. El REZAR, no.

Lo primero, es dejar que la fe hable por sí misma para pedir "a las fuerzas creadoras del Universo" (o simplemente desear fervorosamente) la sanación de alguien. Es obvio que si queremos que funcione tiene que quedar claro en nuestra mente de que va a pasar, sin dar lugar a duda ninguna.

Lo segundo (el rezar), es repetir de forma mecánica frases creadas más bien para que, con su frecuencia, se vaya perdiendo la capacidad de pensar de forma lógica y racional. (Dicho a groso modo).

Saludos.- Rahwananda.

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Carnista | | Invitado

Cita:
Dios no sabía que íbamos a contaminar tanto el planta


Entonces tu dios no es omnisciente

Cita:
hasta que realizamos la revolución industrial.


No sabia que "realizaría la revolución industrial?

Que dios chafa te cargas. smile.gif

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Mulata | | Invitado

Aqui dejo un estudio Del 2015 porque El de lobo era Del 2006 y no de Una Buena fuente.

http://www.newsmax.com/t/newsmax/article/635623

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Katana | | Invitado

Cita:
No sabia que "realizaría la revolución industrial?

Si lo sabe, pero siempre podemos cambiar de opinión y/o de decisión.
Incluso Judas pudo no haberlo traicionado, y la historia hubiera sido diferente.

En eso consiste, precisamente, nuestra libertad.

Si Dios quiere que Juanita sea doctora, y yo la mato, ella nunca va a ser doctora.

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Katana | | Invitado

La Oración
La Religión tiene cinco ámbitos: El Dogma (Verdades que debemos creer), La Moral (cómo debemos comportarnos o conducir nuestra vida), El Culto (la forma como le damos gloria a Dios), el Derecho Canónico (la organización y administración de La Iglesia) y la Ascética (la forma en que cada cristiano vive y practica la Religión y cómo nos santificamos).

Una forma de celebrar el Cuto a Dios es La Oración (culto personal) y la otra es la Liturgia (culto público). La Oración tiene seis fines o funciones: Conocer a Dios, Adorarlo, Darle gracias, Pedirle perdón, Pedirle favores y santificarnos; y a su vez, tiene varias formas de practicarse o de llevarse a cabo:

1. La Oración Corporal, la cual tiene tres formas de practicarse:
a. La Oración Vocal.
b. La Mortificación (hacer cosas que no nos gustan o hacer pequeñas renuncias a nuestros gustos).
c. El Sacrificio (a diferencia de la mortificación, el sacrificio es renunciar a cosas necesarias para nuestra salud o hacer cosas que pueden dañar nuestra salud, si las practicamos sin dirección espiritual y sin preparación Ascética, y hacerlo por amor a Dios). El sacrificio se puede hacer de cuatro formas:
- El Ayuno
- Sacrificios especiales
- El Celibato
- El Martirio

2. La Oración Mental (Mediante la cual conocemos íntimamente a Dios)
3. La Oración Material o mediante nuestros bienes materiales (Limosna y/o caridad).
4. La Oración de la Misericordia (Mediante las Obras de Misericordia)
5. El Trabajo (al hacerlo con perfección y ofrecerlo a Dios, el trabajo es una oración muy importante)
6. La Penitencia (Reparación por nuestros propios pecados)
7. La Co-Redención (Reparación por pecados de la Humanidad entera)
8. La Eucaristía (La Santa Misa, que es la Oración más excelente)

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Katana | | Invitado

Por eso somos Imagen y Semejanza de Dios, porque podemos cambiar la historia.

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Dijousmercat | Mensajes: 10028 | Mega Usuario Mega Usuario

Cita:
Por eso somos Imagen y Semejanza de Dios, porque podemos cambiar la historia.


El Dios de quien tu hablas, es "a imágen y semejanza del Hombre" (su creador), no al revés.

Saludos.- Rahwananda.

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
E x p a t | | Invitado

"Dios a veces dice sí y a veces dice AHORITA NO".

Jaque mate, ateítos. icon_cool.gif

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Dijousmercat | Mensajes: 10028 | Mega Usuario Mega Usuario

Cita:
"Dios a veces dice sí y a veces dice AHORITA NO".

Jaque mate, ateítos. icon_cool.gif


¿Acaso quien habla así no se encontrará todavía dentro del huevo por no ser lo suficientemente maduro para romper la cáscara...?

Saludos.- Rahwananda.

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
E x p a t | | Invitado

Cita:
Que dios chafa te cargas


icon_lol.gif

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
E x p a t | | Invitado

¡Dijous!

Ya me temía tener que comprar tu veladora. Para ponerla al lado de la de don Verdugo. frown.gif

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Dijousmercat | Mensajes: 10028 | Mega Usuario Mega Usuario

Cita:
¡Dijous!

Ya me temía tener que comprar tu veladora. Para ponerla al lado de la de don Verdugo. frown.gif


¿Quieres decir que ha pasado a mejor vida...?

Saludos.- Rahwananda.

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
E x p a t | | Invitado

Eso me temo.

O que esté muuuy delicado. icon_sad.gif

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MensajePublicado: Jul 11 2016    Título:
Carnista | | Invitado

The Cochrane Library
Intercessory prayer for the alleviation of ill health
ReviewIntervention
Authors
Leanne Roberts,
Irshad Ahmed,
Andrew Davison
First published:
15 April 2009
Assessed as up-to-date:
13 November 2008
Editorial Group:
Cochrane Schizophrenia Group
DOI:
10.1002/14651858.CD000368.pub3View/save citation
Cited by:
10 articlesRefresh citation countCiting literature
Article has an altmetric score of 133
Abstract

Background
Prayer is amongst the oldest and most widespread interventions used with the intention of alleviating illness and promoting good health. Given the significance of this response to illness for a large proportion of the world's population, there has been considerable interest in recent years in measuring the efficacy of intercessory prayer for the alleviation of ill health in a scientifically rigorous fashion. The question of whether this may contribute towards proving or disproving the existence of God is a philosophical question lying outside the scope of this review of the effects of prayer. This revised version of the review has been prepared in response to feedback and to reflect new methods in the conduct and presentation of Cochrane reviews.
Objectives
To review the effects of intercessory prayer as an additional intervention for people with health problems already receiving routine health care.
Search methods
We systematically searched ten relevant databases including MEDLINE and EMBASE (June 2007).
Selection criteria
We included any randomised trial comparing personal, focused, committed and organised intercessory prayer with those interceding holding some belief that they are praying to God or a god versus any other intervention. This prayer could be offered on behalf of anyone with health problems.
Data collection and analysis
We extracted data independently and analysed it on an intention to treat basis, where possible. We calculated, for binary data, the fixed-effect relative risk (RR), their 95% confidence intervals (Csleep.gif.
Main results
Ten studies are included in this review (7646 patients). For the comparison of intercessory prayer plus standard care versus standard care alone, overall there was no clear effect of intercessory prayer on death (5 RCTs, n=3389, random-effects RR 1.00 CI 0.74 to1.36). For general clinical state there was also no significant difference between groups (5 RCTs, n=2705, RR intermediate or bad outcome 0.98 CI 0.86 to 1.11). Four studies found no effect for re-admission to Coronary Care Unit (4 RCTs, n=2644, RR 1.00 CI 0.77 to 1.30).Two other trials found intercessory prayer had no effect on re-hospitalisation (2 RCTs, n=1155, RR 0.93 CI 0.71 to 1.22).
Authors' conclusions
These findings are equivocal and, although some of the results of individual studies suggest a positive effect of intercessory prayer, the majority do not and the evidence does not support a recommendation either in favour or against the use of intercessory prayer. We are not convinced that further trials of this intervention should be undertaken and would prefer to see any resources available for such a trial used to investigate other questions in health care.
English
Polish
Plain language summary

Intercessory Prayer for the alleviation of ill health

Intercessory prayer is one of the oldest and most common interventions used with the intention of alleviating illness and promoting good health. It is practised by many faiths and involves a person or group setting time aside to petition God (or a god) on behalf of another who is in some kind of need. This review examines whether there is a difference in outcome for people who are prayed for by name whilst ill, or recovering from an illness or operation, and those who are not. Both groups of people still received their usual treatment for their illness. Ten trials were found which randomised a total of 7646 people. The majority of these compared prayer (for someone to become well) plus treatment as usual with treatment as usual without prayer. One trial had two prayer groups, comparing participants who knew they were being prayed for with those who did not. Another trial prayed retroactively, randomising people a month to 6 years after they were admitted to hospital. Each trial had people with different illnesses. These included leukaemia, heart problems, blood infection, alcohol abuse and psychological or rheumatic disease. In one trial people were judged to be at high or low risk of death and placed in relevant groups.

Overall, there was no significant difference in recovery from illness or death between those prayed for and those not prayed for. In the trials that measured post-operative or other complications, indeterminate and bad outcomes, or readmission to hospital, no significant differences between groups were also found. Specific complications (cardiac arrest, major surgery before discharge, need for a monitoring catheter in the heart) were significantly more likely to occur among those in the group not receiving prayer. Finally, when comparing those who knew about being prayed for with those who did not, there were fewer post-operative complications in those who had no knowledge of being prayed for.

The authors conclude that due to various limitations in the trials included in this review (such as unclear randomising procedures and the reporting of many different outcomes and illnesses) it is only possible to state that intercessory prayer is neither significantly beneficial nor harmful for those who are sick. Further studies which are better designed and reported would be necessary to draw firmer conclusions.

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MensajePublicado: Jul 12 2016    Título:
Dijousmercat | Mensajes: 10028 | Mega Usuario Mega Usuario

Esperemos que Verdugo esté bien y que en cualquier momento aparezca por aqui...

Todos esos estudios "científicos" que mencionas, están condenados al frascaso, pués al no tratarse de sensitivos con mucha experiencia en el campo de lo psíquico, se van a dedicar a usar la voluntad en vez del deseo... eso hace que la parte intuitiva se inhiba y sea imposible la comunicación entre dos mentes a nivel subconsciente.

Dicho de otra manera: "NO SE PUEDEN PRODUCIR MELODÍAS SUBLIMES CON INSTRUMENTOS MUSICALES SI PRIMERO NO HEMOS APRENDIDO A USARLOS".

Saludos.- Rahwananda.

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